martes, 14 de enero de 2014

Debat de Twitter

Durant aquestes dues darreres setmanes de classe hem estat debatint via Twitter sobre l'escola constructivista i l'escola tradcional.

Personalment, jo no tenia Twitter, però he descobert una bona eina per reflexar els coneixements i que la gent vegi allò que he après, a banda de poder veure el que la gent pensa, sobre tot d'educació. He de dir que no creia que Twitter fos tan positiu.
Aquesta eina et permet crear etiquetes per tal d'organitzar els missatges i poder trobar-los més ràpidament, aspecte que he d'agrair.

Com ja he dit al principi, vam debatir sobre l'escola constructivista i l'escola tradicional, però de la següent manera: durant tres dies, la meitat de la classe va estar a favor de l'escola tradicional i l'altra meitat en contra, però avui dia 14 de gener de 2014, la meitat de la classe ha començat estant a favor de la tradicional i l'altra meitat en contra, i hem finalitzat la sessió a l'inrevés.
En el meu cas he de dir que he presenciat el debat des de la posició de moderadora, una posició que m'ha costat ja que no podia aportar els meus pensaments. El moderador/a s'encarrega, com el seu propi nom indica, de moderar el debat, d'indicar els torns de paraula i de infundir respecte entre els participants.

L'escola tradicional, com ja vàrem tractar a principi de curs, és una escola que té com a protagonista la figura del mestre, ell és el que ho sap tot, el que acumula tots els coneixements i el que els inculca als alumnes. Pensa que els alumnes són una "tabula rassa", és a dir, que no saben res, que són un full en blanc.
A banda d'això, el sistema educatiu d'aquesta escola és selectiu, aspecte que ho podem trobar reflexat en la prova d'accés a la universitat, la selectivitat. Aquest sistema s'encarrega de seleccionar les persones aptes per tal de cursar una carrera universitària, deixant de banda a aquelles persones que els hi costa més.

Totes aquestes característiques són contràries a l'escola progressista, que té com a protagonista la figura de l'alumne, ell conta amb coneixements previs, que són en els quals s'ha de basar el professor per tal d'impartir la classe.

                                                                                                                                  Fotografia pròpia

Durant el transcurs del debat han sorgit pensaments diversos, des d'aquells que estaven a favor del llibre de text, fins aquells que només admetien les noves tecnologies com a "llibre".
En el meu cas he de dir que soc partidària de l'educació tecnològica, hem de formar als nens amb ordinadors, perquè hem d'avançar al meteix ritme que ho fa la societat, és incompatible que al carrer ens trobem amb gent que no sap viure sense la tecnologia, i que a l'escola els hi donem un llibre per tal que aprenguin, no es pot tolerar.
És necessária una avaluació mitjançant l'examen de continguts? Jo, personalment, crec que no, és més important que els nens hagin evolucionat durant el procés que no fer-los una prova on demostrin tots els seus coneixements.

Com a reflexió personal m'agradaria dir que mitjançant aquest debat he posat en pràctica els coneixements que he anat adquirint aquest curs i m'ha resultat realment productiu, ja que no només hem debatit via twitter, sinó també en classe, amb la paraula, i per tant, hem practicat com exposar els nostres arguments.
A part, gràcies a aquesta sessió de twitter m'he adonat dels aventatges que suposen les xarxes socials en l'educació, ja que motiven molt més a l'alumnat, els hi resulten més atractives, i l'aprenentatge d'aquestos boixos és molt més productiu.






No hay comentarios:

Publicar un comentario